Thursday 13 September 2012

skating rollerblade-lets break your butt!- part 2

persamaan skating dan kehidupan....

assalamualaikum! klishe gila entry ni.. tapi ops! jangan next dulu! cuba lah baca, ye? aq buka cuba nak jadi ahli falsafah, tapi, jujurnya, ni pendapat aq. 

aq nak tanya, BERAPA RAMAI ORANG SANGGUP BIAR DIRI MEREKA JATUH?? 

berapa? x kira la, jatuh katil ka, jatuh pokok ka, jatuh tangga ka.. hampir tidak ada. nak taw kenapa? x nak? x kira, nak cakap jugak! ekekeke.. sebabnya, kita takut, x berani nak rasai kesakitan tu.. betul x? kan? tapi, bila kita skating, kita terpaksa untuk jatuh, dan kita terpaksa untuk bangun semula.. baru kita pandai skate! 
siries aq kata.. buat budak manja macam aq ni, memang susah nak lawan kesakitan tuh. badan berat, then jatuh bedebap, macam nangka busuk! tapi, kita kena bangkit jugak, sebab kita nak pandai! kan?

bila aq skate, banyak cakap2 sumbang yang aq dengar.
'hang tarak bole skate la, hang tu gemok'
'hek eleh, dah tua baru nak skate ka woi!'
'x malu ka jatuh depan orang?aq malu sehh!'
siriesly.. bkn kata-kata ni aq dan kawan2 aq ambik ntok naikkan semangat. bukan bermegah, tapi, percaya atau tidak, kami yang zero x taw pa ni bole meluncur atas skate tanpa jatuh 3 jam kemudian. tengok, manusia(aq dan hangpa suma) ni hebat kalau ada kemahuan. sebelum ni aq x penah amik pot ngan kata2 hikmat macam tu.. tapi, la ni baru aq paham.. hehehe

dalam hidup ni jugak, kita x boleh nak rendah2kan orang yang lemah dari kita. ada peristiwa yang mana berkait rapat ngan kata2 ni. (nak taw? tggu vlog aq) perasaan perasan macam tuh memang akan buat orang tersangat la tidak suka dekat kita. then, x semestinya orang tuh x terer skate, dia x pakar dalam hal2 lain? ilmu allah ni banyak.. sedangkan allah x pernah bongkak dengan semua ilmunya, kenapa kita perlu wt macam tu? sedangkan, ilmu yang kita taw tu x sampai setitik pun! hmm~~~

okeh, etry ni berakhir kat sini.. mata pun da ngantuk.. 
kata-kata ni untuk renungan bersama, untuk aq perbetulkan diri aq.. cuma aq nk kongsi ngan hangpa semua. okeh? aq x cuba nak tunjuk alim atau tnjuk terer kat sini.. sebab aq x hebat pun. aq cuma hamba yang lemah. maaf andai ada yang terasa, ye?

bye!

No comments:

Post a Comment